422 mln zł będzie kosztować realizacja robót modernizacyjnych na linii kolejowej nr 7, pomiędzy stacjami Warszawa Wschodnia Osobowa i Warszawa Wawer. Umowa z wykonawcą została zawarta 11 sierpnia. Generalnym wykonawcą została firma Trakcja S.A. – przedsiębiorstwo specjalizujące się w budownictwie infrastrukturalnym. Będzie on odpowiedzialny m.in. za budowę przystanku Warszawa Grochów, węzła komunikacyjnego na Gocławku czy bezkolizyjnego przejścia dla pieszych. Roboty mają być zakończone w 2023 r.
Co się zmieni po przebudowie?
Przebudowa odcinka pomiędzy stacją Warszawa Wschodnia Osobowa, a stacją Warszawa Wawer stanowi pierwszy etap modernizacji trasy Warszawa–Otwock. Zaplanowano tu kompleksowy remont obu istniejących torów oraz budowę dwóch dodatkowych na fragmencie pomiędzy stacją Warszawa Gocławek, a stacją Warszawa Wawer. Zmodernizowane zostaną będą też tory od Warszawy Antoninów do Warszawy Gocławek.
Udostępnienie dla ruchu pociągów czterech torów pozwoli na odseparowanie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego, co wpłynie na uruchomienie większej liczby pociągów między Warszawą i Otwockiem oraz Warszawą i Lublinem.
Kluczowym elementem modernizowanej trasy jest budowa przystanku Warszawa Grochów – znajdzie się on niedaleko Wojskowego Instytutu Medycznego przy ul. Szaserów. Przystanek Warszawa Olszynka Grochowska zostanie wzbogacony o nowy peron, kładka dla pieszych nad torami będzie wyremontowana, dobudowane zostaną do niej windy. Nowy węzeł komunikacyjny na Gocławku połączy kolej z transportem miejskim. Na stacji Warszawa Wawer peron również będzie przebudowany, a do przejścia podziemnego będą prowadzić windy. Dzięki planowanym inwestycjom wzrośnie komfort i bezpieczeństwo podróżujących.
Na etapie modernizacji ruch pociągów zostanie utrzymany.
Autor tekstu: Agata Sumara
Źródło zdjęcia: www.gov.pl