Włoski zarządca infrastruktury kolejowej testuje nowy autonomiczny pojazd diagnostyczny.
Firma Rete Ferroviaria Italiana (RFI) przetestowała bezzałogowy pojazd kolejowy (URV), zaprojektowany specjalnie do realizowania zadań z zakresu mobilnej diagnostyki, na torze San Donato w Bolonii. Prototyp ten stanowi kolejny postęp w dziedzinie autonomicznych operacji kolejowych na włoskich liniach dużych prędkości oraz dużej przepustowości.
Pojazd URV jest wyposażony w zaawansowane systemy kontroli, monitorowania, a także mapowania scenariuszy. Funkcje te mają na celu pomoc w identyfikacji potencjalnych niebezpieczeństw.
Możliwości monitorowania w czasie rzeczywistym obejmują m.in. systemy wykrywania ludzi i obiektów, które umożliwiają nadzór nad terenami kolejowymi.
Pojazd został również zaprojektowany do przeprowadzania inspekcji w obszarach uznanych za zbyt niebezpieczne dla interwencji człowieka. Ponadto może służyć jako platforma transportowa dla specjalistycznego sprzętu, takiego jak łaziki i ramiona mechaniczne, umożliwiając realizację precyzyjnych i bezpiecznych operacji w trudnych warunkach.
Test w Bolonii San Donato wyznacza wczesną fazę integracji pojazdu z włoską infrastrukturą kolei dużych prędkości, wskazując kierunek rozwoju powszechnej automatyzacji operacji kolejowych.
Autor: Lubomir Cech
Źródło: railmarket.com