Przejażdżka historycznym taborem jest jak niezwykła podróż w czasie. Każdy może się o tym przekonać już w najbliższy weekend. Na trasy znów wyjadą tramwaje linii 0 i 20 oraz autobusy linii 100 i 102, a w niedzielę uruchomiona zostanie linia H, na którą wyjedzie wagon silnikowy Typu I.
Wagony silnikowe Bergische Stahlindustrie Typu I były pierwszymi tramwajami elektrycznymi kursującymi po Poznaniu. Odbudowany wagon z 1898 roku już w najbliższą niedzielę (11 sierpnia br.) będzie jeździł na linii historycznej H razem z wagonem doczepnym Carl Weyer – takie wagony pojawiły się w Poznaniu w 1905 roku. Wyjazd tego składu zawsze budzi duże zainteresowanie, chętnie jest również fotografowany i filmowany.
Duże zainteresowanie może też wzbudzić „berlinka”, czyli wagon z 1941 roku (wyprodukowany dla Warszawy, ale w czasie II wojny światowej wykorzystywany w Berlinie). W sezonie 2024 „berlinka” (wagon typu K) kursuje po Poznaniu dzięki współpracy przewoźników z Poznania i Krakowa.
Jakie jeszcze pojazdy wyjadą na trasy linii turystycznych w najbliższy weekend? Szczegóły poniżej!
Sobota, 10 sierpnia 2024
Zgodnie z harmonogramem, w sobotę, 10 sierpnia br., tramwajowa linia turystyczna 20 będzie obsługiwana przez tramwaj GT6.
Do obsługi linii 100, którą można dojechać z Dworca PKP Poznań Główny do Nowego Zoo, zaplanowane zostały historyczny Solaris Urbino 12 i Ikarus 260.
Natomiast na linii 102, która umożliwia dojazd z Poznania Głównego do Fortu VII, Przeciwatomowego Schronu dla Władz Miasta Poznania i na plażę nad jez. Kierskim oraz do Muzeum Broni Pancernej, kursować będzie kultowy Jelcz, czyli „ogórek”.
Niedziela, 11 sierpnia 2024
W niedzielę, 11 sierpnia br. na trasę linii 0 ma wyruszyć skład wagonów K+ND (berlinka i sanok).
Do obsługi linii 100 skierowane zostaną autobusy Ikarus 260 i historyczny Solaris Urbino 12.
Tego dnia uruchomiona zostanie również linia H, na którą – tradycyjnie już – wyjedzie wagon silnikowy Bergische Stahlindustrie Typu I z wagonem doczepnym WD produkcji Carl Weyer.
Ważne: Na linii H pasażerowie są zabierani jedynie do zapełnienia miejsc siedzących. Brak przystanków pośrednich na trasie. Wycofanie z ul. 27 Grudnia w ul. Ratajczaka odbywa się bez pasażerów.
Więcej o liniach turystycznych (trasy, rozkład jazdy, cennik) na stronie Turystyka-Linie turystyczne. W szczególnych sytuacjach wskazane powyżej pojazdy mogą zostać zmienione na inne.
Źródło: MPK Poznań
1 komentarzy
Nie rozumiem dlaczego bilety na te przejazdy są tak drogie.. Jak by bilet kosztował dwa złote to by każdy wsiadł i się przejechał. A tak jeżdżą puste… bez sensu