Od początku czerwca do końca sierpnia 2023 roku z usług przewoźnika skorzystało ponad 20 mln podróżnych. To o 1,8 mln więcej niż w czasie ubiegłorocznego sezonu letniego i 7,9 mln więcej niż dwa lata temu. 11 sierpnia z PKP Intercity podróżowało aż 254 tys. osób.
Od stycznia usługi PKP Intercity wybrało już blisko 45 mln pasażerów. W czerwcu na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało 6,2 mln pasażerów, z kolei w lipcu – 7 mln. W sierpniu z usług przewoźnika skorzystało jeszcze więcej osób – 7,1 mln. Tym samym sierpień 2023 roku stał się miesiącem z największą frekwencją w historii spółki. Tegoroczne 20,3 mln pasażerów to o 10% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy to podróże z PKP Intercity wybrało blisko 18,5 mln osób. To także znaczący wzrost (44%) w stosunku do okresu czerwiec-sierpień 2019 roku – ostatnich wakacji przed pandemią. Wtedy z usług przewoźnika skorzystało ponad 14,2 mln pasażerów.
W wakacje na pokładach pociągów PKP Intercity średniodziennie podróżowało powyżej 200 tys. osób. Rekordowe zainteresowanie wystąpiło w okolicach długich weekendów. Najpierw przewoźnik pobił dzienny rekord 11 czerwca, kiedy przewiózł 250 tys. pasażerów. Jednak już 11 sierpnia PKP Intercity pochwaliło się jeszcze wyższym wynikiem. Tego dnia jego składami pojechało 254 tys. osób. Jak co roku największym zainteresowaniem cieszyły się przejazdy nad polskie morze – najpopularniejsze były podróże między Warszawą a Trójmiastem.
Przewiezienie ponad 20 milionów pasażerów nie byłoby możliwe bez dodatkowego wsparcia taboru. Każdego dnia na tory w wakacje wyjeżdżało średnio 430 pociągów. Ponadto podczas dużych wydarzeń kulturalnych PKP Intercity uruchamiało dodatkowe składy. Od czerwca do końca sierpnia przewoźnik wzmocnił około 1250 pociągów dodatkowymi 1750 wagonami. Najwięcej miejsc w pociągach zostało przygotowanych na trasach pomiędzy największymi aglomeracjami oraz do największych ośrodków turystycznych takich jak Trójmiasto, Olsztyn, Ustka, Kołobrzeg czy Świnoujście. W siatce połączeń znalazło się 413 miejscowości i 463 punktów handlowych.
Bardzo nas cieszy, że na wakacyjne wyjazdy Polacy wybrali kolej i połączenia PKP Intercity. To potwierdza, że nasza strategia oparta na inwestycji w nowoczesny tabor, zapewnieniu atrakcyjnych cen biletów oraz dbaniu o dobrą obsługę pasażerów sprawdza się – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity. – Wakacyjny rekord to także efekt ciężkiej pracy naszych pracowników: kasjerów, maszynistów, drużyn konduktorskich, pracowników stacji postojowych, dyspozytorów i wielu innych osób, które każdego dnia dbały o to, aby pociągi były bezpieczne, sprawne i gotowe zawieść Polaków na urlop.
Od początku roku do końca sierpnia pociągami PKP Intercity podróżowało już blisko 45 mln osób. To o 16% niż w tym samym czasie w ubiegłym roku – wówczas po 8 miesiącach było ponad 38,6 mln pasażerów. To także o 37% lepszy wynik niż w analogicznym okresie 2019 roku, kiedy to po sierpniu PKP Intercity mogło pochwalić się 32,7 mln podróżnych. Warto przypomnieć, że w całym 2018 roku z usług przewoźnika skorzystało 46 mln pasażerów, czyli niewiele więcej niż w pierwszych 8 miesiącach bieżącego roku. Dane wskazują, że spółka ma szansę przewieźć do grudnia tego roku ponad 60 mln osób.
Źródło: PKP Intercity
Fot. Dominika Szpakowska