Sektorkolejowy » Pociągi wracają do Zakopanego. Pierwsze składy ruszą jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia

Pociągi wracają do Zakopanego. Pierwsze składy ruszą jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia

pzez Adrian

Od czwartku 22 grudnia br. pociągi znów dojadą do stolicy polskich Tatr, podobnie jak w okresie letnim będą zatrzymywały się na stacji tymczasowej – na zakopiańskiej Spyrkówce. Na trasie Kraków – Zakopane zaplanowano w sumie 7 par pociągów. Będą kursowały do końca ferii zimowych 2023, następnie na kolejowej zakopiance kontynuowane będą prace remontowe.

Wkrótce podróżni z różnych stron Polski będą mogli dotrzeć bezpośrednio koleją do Zakopanego m.in. z Warszawy, Trójmiasta i Krakowa

Remont kolejowej zakopianki

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wciąż realizują prace modernizacyjne na kolejowej zakopiance w ramach zadania pn. „Prace na liniach nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Generalnym wykonawcą inwestycji o wartości to ponad 1,1 mld zł netto jest firma ZUE S.A. Ze względu na prowadzone prace pozasezonowy ruch kolejowy na tej jednotorowej linii kolejowej jest wstrzymywany.

Jak informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK,  prace na kolejowej zakopiance postępują zgodnie z harmonogramem. Zgodnie z planem wszystkie prace modernizacyjne mają zakończyć się do końca 2023 r. Aktualnie z Suchej Beskidzkiej do Zakopanego kursuje autobusowa komunikacja zastępcza.

Szybsze i bezpieczniejsze podróże koleją

Do tej pory w ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przebudowano już ponad 20 obiektów m.in. stację w Osielcu, Chabówce oraz przystanki osobowe w Skawie i Szaflarach. Pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką zbudowano nowe przystanki: Rzozów Centrum i Wola Radziszowska Lipki. Na odcinku Szaflary – Biały Dunajec powstało nowe torowisko. Trwają również prace na stacji końcowej w Zakopanem.

Zakres prac inwestycji PKP PLK obejmuje: przebudowę torów, sieci trakcyjnej oraz obiektów inżynieryjnych. Nowe urządzenia odpowiedzialne za sterowanie ruchem kolejowym i zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększają sprawność ruchu kolejowego oraz bezpieczeństwo podróżnych. Sygnalizatory i zabezpieczenia dodatkowo ostrzegają kierowców i pieszych. Na trasie Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane zmodernizowano już ok. 125 przejazdów.

Rezultatem prac w ramach inwestycji PKP PLK mają być wygodniejsze podróże oraz dostępniejsze dla wszystkich podróżnych stacje i przystanki. Ponadto skróceniu ma ulec czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godz.

Remont stacji w miejscowości Lasek na Linii Kolejowej nr 99 Chabówka – Zakopane w wykonaniu FACRAIL

O ubiegłorocznym, zimowym powrocie pociągów do Zakopanego pisaliśmy TUTAJ.

O pracach modernizacyjnych na kolejowej zakopiance pisaliśmy m.in. TUTAJ i TUTAJ.

Autor: Damian Malesza
Fot. Materiały własne

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz