Sektorkolejowy » PKP PLK: Podsumowanie działań edukacyjnych prowadzonych podczas ferii

PKP PLK: Podsumowanie działań edukacyjnych prowadzonych podczas ferii

pzez Damian

Ponad 170 akcji rozdawania ulotek na przejazdach, ponad 80 prelekcji edukacyjnych, codzienne patrole na stacjach i w pociągach, kontrole obiektów i terenów kolejowych, aby zimowy wypoczynek był bezpieczny. Ambasadorzy Bezpieczeństwa podsumowali dodatkowe działania podczas ferii. Było mniej zdarzeń i ofiar niż rok wcześniej.

Przed wyjazdami i w trakcie trwających ferii zimowych od 15 stycznia od 25 lutego Ambasadorzy Bezpieczeństwa apelowali do kierowców i pieszych o rozwagę i czujność. Kolejarze przeprowadzili dodatkowe akcje edukacyjno-informacyjne na przejazdach w ramach kampanii „Bezpieczny Przejazd”. Szczególnie w pobliżu miejscowości wypoczynkowych i w województwach, w których trwały ferie, rozdawali ulotki, materiały i przypominali o zasadach bezpiecznego przekraczania torów. Łącznie przeprowadzono ponad 170 akcji w całym kraju, z których skorzystało prawie 17 tysięcy osób.

W porównaniu ferii z 2023 roku do 2024 roku liczba niebezpiecznych sytuacji na przejazdach była mniejsza. Odnotowano spadek zdarzeń i kolizji z 16 w 2023 roku do 14 w tym roku. Było mniej ofiar śmiertelnych. W 2023 roku w wyniku zdarzeń 4 osoby poniosły śmierć, w tym roku – 2.

Kolejarze z PLK SA, funkcjonariusze SOK, strażacy i policjanci edukowali dzieci i młodzież na temat bezpieczeństwa podczas ferii. W przedszkolach, szkołach i domach kultury przeprowadzono ponad 80 prelekcji edukacyjnych, z których skorzystało prawie 2900 dzieci. Ambasadorzy Bezpieczeństwa zwracali uwagę na ostrożność w okolicach przejazdów kolejowo-drogowych. Dodatkowo były konkursy z wiedzy i spotkania z psami patrolowymi Straży Ochrony Kolei.

#ŻółtaNaklejkaPLK na przejazdach może zapobiec niebezpiecznym sytuacjom

Na wszystkich 14-tysiącach przejazdach kolejowo-drogowych w całej Polsce od 2018 roku znajdują się żółte naklejki. Są na nich umieszczone trzy numery: identyfikacyjny przejazdu, alarmowy 112 oraz awaryjny do zespołów technicznych. W przypadku niebezpiecznego zdarzenia należy jak najszybciej zadzwonić pod numer 112 i podać numer identyfikacyjny przejazdu.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nieprzerwanie od 2005 r. prowadzą kampanię społeczną „Bezpieczny Przejazd”. Celem kampanii jest m.in. podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z niezachowania szczególnej ostrożności na przejazdach i terenach kolejowych. W 2023 przeprowadzono około 1840 prelekcji edukacyjnych i wyedukowano ponad 70 tysięcy dzieci. Omawiane były zasady bezpiecznego przechodzenia przez tory, zachowanie w podróży koleją, w pociągach, na peronach, skutki zabaw w pobliżu przejeżdżających pociągów.

Źródło: PKP PLK

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz