Czy branża jest gotowa na liberalizację rynku, jakie są plany zakupowe w tabor, czy infrastruktura będzie rozwijana w synergii z innymi inwestycjami? To pytania, na które przedstawiciele branży polskiej kolei odpowiadali podczas trwającej w dniach 20-22 listopada w Łodzi XIV Konferencji Techniczno-Naprawczej Tabor i Infrastruktura, pod patronatem PKP Intercity. W wydarzeniu udział wzięli m.in. producenci taboru, zakłady naprawcze czy producenci elementów naprawczych dla pojazdów szynowych.
Konferencja Techniczno – Naprawcza Tabor i Infrastruktura w Łodzi przez trzy dni była platformą otwartej dyskusji o sprawach taborowych w kontekście strategicznych wyzwań PKP Intercity. Branża wspólnie podejmując rozmowy o inwestycjach, zakupach czy eksploatacji i naprawach widzi, że jest potrzeba współpracy, aby dostarczać najwyższej jakości usługi dla odbiorcy końcowego tj. pasażera.
Ten wspólny mianownik pozwala nie tylko na doskonałą współpracę wewnątrzbranżową na każdym poziomie, ale także na poprawę postrzeganiakolei. Każdy element dostarczany przez poszczególne firmy składa się bowiem na rozwój polskiej kolei. Punktualność, niezawodność, nowoczesny tabor wyprodukowany w Polsce, rozwój infrastruktury umożliwiającej wyprawianie pociągów w trasę oraz ich odpowiednie utrzymanie. To elementy, które zostały uznane przez nas jako wspólne cele na kolejne lata. Dzięki wypracowanym stanowiskom polska kolej ma szansę na rozwój, którego oczekuje pasażer – mówi Janusz Malinowski, Prezes Zarządu PKP Intercity.
PKP Intercity jako współorganizator spotkania zaprezentował wszystkie obszary, które wymagają współpracy i rozwoju. Podczas spotkań bilateralnych zaproszone firmy miały także możliwość przedstawienia swoich rozwiązań, które przyczyniłyby się do istotnych zmian w danym obszarze. Warto podkreślić, że w konferencji brały udział głównie rodzime firmy produkujące lokomotywy, zespoły trakcyjne i wagony. To między innymi PESA Bydgoszcz, PESA Mińsk Mazowiecki, NEWAG, H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych i Remtrak. PKP Intercity konsekwentnie dąży do tego by realizować swoje inwestycje w polskim przemyśle. Już teraz u polskich producentów przewoźnik zakontraktował inwestycje taborowe o wartości ponad 16,5 mld zł.
Źródło: PKP Intercity