Na około 139 mln zł opiewa kontrakt pomiędzy PKP Cargo S.A. a konsorcjum Siemens Mobility sp. z o.o. oraz Siemens Mobility GmbH. Dotyczy dostawy pięciu wielosystemowych lokomotyw wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. 9 lutego spółka potwierdziła, że rada nadzorcza przewoźnika wyraziła zgodę na taki zakup.
Jakie będą nowe lokomotywy w taborze PKP Cargo?
Zamówienie, na podstawie którego do taboru przewoźnika towarowego trafią nowe lokomotywy, dotyczy dostawy pięciu jednostek, które będą eksploatowane w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji oraz na Węgrzech.
Jak podaje spółka w oficjalnym komunikacie, elementami transakcji będą również:
„dostawy oprogramowania wraz ze środkami przesyłu danych oraz licencjami na ich użytkowanie niezbędnymi do obsługi i eksploatacji lokomotyw; dostawy zestawu fabrycznie nowych części zamiennych i podzespołów wchodzących w skład tzw. zestawu antyawaryjnego; pełnego utrzymania lokomotyw w okresie od daty dostawy do daty wyłączenia lokomotyw do pierwszej naprawy okresowej na poziomie P4 (osiem lat); wykonania w lokomotywach będących przedmiotem dostawy pierwszej naprawy okresowej na poziomie utrzymania P4, przy czym jest to zobowiązanie warunkowe, a wykonanie tej części przedmiotu umowy przez wykonawcę zależeć będzie od decyzji PKP Cargo”.
Dostawca zapewni też zamawiającemu szkolenia dla personelu w zakresie utrzymania i eksploatacji lokomotyw.
Nowe lokomotywy zostaną dostarczone w ciągu roku, do pierwszego kwartału 2023 r. Całkowita wartość umowy to około 139 mln zł.
PKP Cargo nabywa nowe jednostki w ramach projektu pn. „Lokomotywy wielosystemowe i wagony przeznaczone do przewozów intermodalnych” dofinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.
Autor: Agata Sumara
Fot. PKP Cargo