Sektorkolejowy » OTIV przetestuje zdalnie sterowane pociągi towarowe w Holandii

OTIV przetestuje zdalnie sterowane pociągi towarowe w Holandii

pzez Adrian

Dzięki nowej inwestycji OTIV będzie dalej rozwijać platformę technologiczną i przyspieszać jej projekty pilotażowe i wdrożenia u klientów z branży kolejowej.

OTIV otrzymał wieloletni kontrakt na pierwszy test operacyjny zautomatyzowanych i zdalnie sterowanych ciężkich pociągów towarowych na odcinku Betuweroute w Holandii, który jest głównym połączeniem kolejowym pomiędzy portem w Rotterdamie a niemieckim przemysłowym Zagłębiem Ruhry. Jest to jeden z pierwszych na świecie projektów mających na celu opracowanie i zatwierdzenie specyfikacji dla zautomatyzowanej i zdalnie sterowanej eksploatacji ciężkich pociągów towarowych w formie testu operacyjnego. OTIV współpracuje przy projekcie z SHIFT Invest i Finindus. Dzięki nowej inwestycji OTIV będzie dalej rozwijać platformę technologiczną i przyspieszać jej projekty pilotażowe i wdrożenia z wiodącymi klientami w branży kolejowej. Ponadto oczekuje również, że w krótkim czasie znacznie powiększy swój zespół w siedzibie głównej w Gandawie.

„Jesteśmy podekscytowani współpracą z SHIFT Invest i Finindus w naszej misji prowadzenia autonomicznej rewolucji w branży kolejowej, co pozwoli OTIV na dalszy rozwój swojej podstawowej technologii i rozbudowę zespołu. Dzięki temu nasi klienci będą mogli skorzystać z zysków w zakresie wydajności i bezpieczeństwa, które nasze rozwiązania oferują już dziś” – Sam De Smet, współzałożyciel OTIV.

Modernizacja kolei jest kluczem do przeniesienia znacznej części ruchu samochodowego, towarowego i lotniczego na ekologiczny transport kolejowy. Jeden pociąg towarowy zastępuje do 50 ciężarówek na drogach, skutecznie przewożąc tę samą ilość ładunku przy 9-krotnie mniejszej emisji CO2. Autonomiczna obsługa pociągów (ATO) odgrywa kluczową rolę w przejściu na bardziej zrównoważony transport kolejowy. ATO zwiększa efektywność kosztową kolei, zwiększa przepustowość sieci, poprawia niezawodność i może pomóc rozwiązać problem braku maszynistów – wszystko to przy jednoczesnej poprawie ogólnego bezpieczeństwa sieci.

OTIV pracuje nad wprowadzeniem ATO zarówno w towarowym, jak i pasażerskim transporcie kolejowym. Zanim przejdzie do pełnej automatyzacji, stara się stopniowo wprowadzać rozwiązania przejściowe poprzez wspomaganie maszynisty oparte na czujnikach, kamerach i inteligentnym oprogramowaniu. W poprzednich projektach OTIV współpracował już z wiodącymi na świecie operatorami kolejowymi, takimi jak SNCF, Deutsche Bahn, NS i ProRail, a także z firmami przemysłowymi, takimi jak ArcelorMittal, w celu wdrożenia systemów wspomagających. Ponadto OTIV współpracuje z europejskim producentem taboru kolejowego CAF w celu wdrożenia systemów wspomagających i autonomicznych na kolei miejskiej (tramwaje).

Źródło: railmarket.com
Autor: Marketa Horpeniakova
Fot. otiv.ai

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz