Sektorkolejowy » Nowy bezkolizyjny przejazd na linii Kraków – Tarnów

Nowy bezkolizyjny przejazd na linii Kraków – Tarnów

pzez Damian

W podkrakowskim Kokotowie otwarty został nowy bezkolizyjny przejazd pod linią kolejową. okoliczni mieszkańcy zyskali również wygodny dostęp do zmodernizowanego przystanku. To część inwestycji za przeszło 1,2 mld zł, współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Gotowy jest już nowy wiadukt kolejowy i droga przy zmodernizowanym przystanku w Kokotowie, na linii Kraków – Tarnów. W sąsiedztwie peronów powstał bezkolizyjny przejazd pod torami i nowe chodniki. Całość zaprojektowana została tak, by wygodnie z nowych ciągów komunikacyjnych mogli korzystać podróżni chcący dostać się na perony. Dzięki windom infrastruktura dostępna jest dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

– Inwestycja kolejowa ułatwiła mieszkańcom Kokotowa dostęp do komfortowych i szybkich połączeń z Krakowem. To przykład tego, jak kolej pozytywnie wpływa na rozwój mniejszych miejscowości – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Wybudowana przez PLK SA droga zwiększyła dostęp do kolei dla okolicznych mieszkańców. Można nią wygodnie dotrzeć do wybudowanego w sąsiedztwie przez samorząd parkingu typu „Parkuj i Jedź”. Dzięki temu powstało wygodne miejsce do łączenia podróży. Mieszkańcy korzystają z możliwości łatwej przesiadki na pociąg. Z przystanku Kokotów można się dostać do centrum Krakowa w ok. kwadrans. To czas nie do osiągnięcia przez żaden inny środek transportu.

– Zmodernizowane perony. Bezpieczny przejazd pod linią kolejową. Wygodna przesiadka na pociąg, który w bezkonkurencyjnym czasie dowiezie podróżnych do centrum Krakowa. Inwestycje PLK SA zmieniają kolej na dobre – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA poprawił się komfort korzystania z przystanku w Kokotowie. Powstały dwa większe i wyższe perony. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się mogą korzystać z wind, ścieżek naprowadzających oraz nawierzchni o zróżnicowanej strukturze. Na peronach pojawiło się lepsze oświetlenie i nagłośnienie, tablice informacji dla podróżnych, oraz wiaty i ławki. Przystanek znajduje się na ważnej magistrali kolejowej E30, która łączy Niemcy z Polską i Ukrainą. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Więcej o inwestycji: http://www.krakow-rudzice.pl/

Źródło: PKP PLK S.A.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz