21 lutego 2022 roku, o godzinie 4:34 nowe Impulsy 2 Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie zabrały pierwszych pasażerów. W tym dniu składy 31WEba-001 i 002 obsługiwały trasę S2 Sulejówek Miłosna – Warszawa Lotnisko Chopina. Pierwsze testy nowych składów odbywały się na początku lutego. Impulsy te przejechały 600 km po Warszawskim Węźle Kolejowym.
6 sztuk już w Warszawie
Aktualnie w bazie SKM Warszawa znajduje się 6 czteroczłonowych składów. Odbiory pięcioczłonowych Impulsów drugiej generacji rozpoczną się w maju. Dłuższe Impulsy 2 pojawią się na linii S1.
„W połowie marca do Warszawy mają przyjechać ostatnie jednostki z puli 6 czteroczłonów i wtedy skupimy się na pojazdach pięcioczłonowych”
– poinformowała przedstawicielka przewoźnika.
Jak widać producent nie rzuca słów na wiatr. Dostawa 6 sztuk czteroczłonowych ezt-ów przebiegła w terminie.
Wyposażenie
Nowe Impulsy 2 wyposażone są w ładowarki USB, Wi-Fi, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe czy ratujące życie defibrylatory AED. Każdy pojazd jest klimatyzowany i w pełni dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się, pasażerów z rowerami czy rodziców podróżujących z wózkami.
21 nowych składów
Umowa o wartości 668 mln zł brutto na dostawę 21 nowych pociągów została podpisana
7 kwietnia 2020 roku a 16 listopada przewoźnik poinformował, że Komisja Europejska oficjalnie zatwierdziła dofinansowanie zakupu składów i modernizacji zaplecza technicznego. Produkcja pierwszego Impulsa 2 ruszyła w ostatnim tygodniu lutego 2021 roku. Pod koniec maja przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej odebrali malaturę, czyli zewnętrzną powłokę lakierniczą, która spełnia funkcje ochronne i wizerunkowe pierwszego pojazdu.
Autor: Krystian Barański