Sektorkolejowy » Ważny niemiecko-czeski kolejowy korytarz towarowy powraca

Ważny niemiecko-czeski kolejowy korytarz towarowy powraca

pzez Adrian

Pierwsze pociągi towarowe zaczęły korzystać z Mostu Łabskiego, przebudowanego odcinka linii między stacjami Děčín Wschód i Děčín-Prostřední Žleb, który odgrywa ważną rolę w transporcie towarowym między Republiką Czeską a Niemcami.

Do największych wyzwań dla wykonawców należała wymiana ponad 100-letniej konstrukcji stalowej mostu na Łabie oraz kompletna renowacja tunelu w Děčíni.

Przebudowa 1,4 km odcinka jednotorowego rozpoczęła się w sierpniu ubiegłego roku. Generalny wykonawca kompleksowo zrealizował całkowitą odbudowę toru, sieci trakcyjnej, urządzeń sygnalizacyjnych i komunikacyjnych. Wybudowano około 700 metrów ekranów akustycznych, celem redukcji hałasu w okolicy. Po zakończeniu prac prędkość linii zostanie zwiększona z 30 do 50 km/h. Z punktu widzenia przewozów towarowych ważne jest umożliwienie przejazdu większych i cięższych pociągów.

Najbardziej widoczną częścią projektu była przebudowa 265-metrowego mostu nad Łabą. Polegała ona na zastąpieniu stalowej konstrukcji nośnej z 1916 roku podobną. Ważnym krokiem w kierunku oddania do użytku była przeprowadzona w listopadzie próba obciążeniowa z w pełni załadowanymi wagonami i ciężarówkami. Obecnie trwa demontaż oryginalnej konstrukcji mostu, który potrwa do wiosny.

W ostatnim czasie pracownicy budowlani skupili się na tunelu Děčín, który pochodzi z 1874 roku i ma 395 metrów długości. Powodem było odkrycie nieprzewidzianych zmian w jego podłożu. W tym celu zdemontowano całą nawierzchnię kolejową, aby wymienić cały system odwodnienia.

Wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Mostowe Prostřední Žleb. Jego zarządcą jest STRABAG Rail, a partnerami DT Mostárna i STRABAG AG.

Całkowity koszt inwestycyjny projektu wynosi 1 343 895 546 CZK. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu Connecting Europe Facility (CEF). Całkowita kwota kosztów kwalifikowanych projektu wynosi 1 207 005 922 CZK. Poziom dofinansowania ze strony UE wynosi 83,81% kosztów kwalifikowanych, czyli maksymalna kwota dofinansowania wynosi 1 011 591 663 CZK. Wsparcie krajowe będzie zapewnione przez Państwowy Fundusz Infrastruktury Transportowej.

Źródło: railmarket.com
Autor: Karel Novak
Fot. prava zeleznic / twitter

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz