fbpx
Sektorkolejowy » Network Rail z powodzeniem kończy testy ETCS dla pociągu klasy 43

Network Rail z powodzeniem kończy testy ETCS dla pociągu klasy 43

pzez Adrian

Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS) w technologii sygnalizacji kabinowej umożliwia bardziej niezawodną i bezpieczną eksploatację pociągów, a także redukcję kosztów i emisji poprzez usunięcie infrastruktury przytorowej.

Finansowany przez rząd Wielkiej Brytanii program East Coast Digital Programme (ECDP) osiągnął kolejny kamień milowy dzięki pomyślnemu zakończeniu testów cyfrowej sygnalizacji dla lokomotyw Network Railklasy 43.

Udane testy odbyły się w niedawno zmodernizowanym Centrum Innowacji i Rozwoju Kolei (RIDC) Network Rail. Obecnie możliwe jest wprowadzenie odpowiednich wagonów klasy 43 do eksploatacji na poziomie ETCS-NTC (National Train Controller). Wykorzystanie Centrum Innowacji i Rozwoju Kolei umożliwia przejście do poziomu NTC bez konieczności przerywania przewozów pasażerskich z powodu zajęcia torów.

„Możliwość testowania pierwszych w klasie pojazdów w RIDC jest kamieniem węgielnym dla dostawy ECDP i dalszego wdrażania ETCS w całej sieci. Pozwala to na przetestowanie i certyfikację pociągu po zamontowaniu nowej, krytycznej dla bezpieczeństwa technologii sterowania bez zakłócania pracy operacyjnej kolei” – skomentował Toufic Machnouk, dyrektor Network Rail, Industry Partnership for Digital Railway.

Testy były zarządzane w imieniu przemysłu kolejowego przez Porterbrook, wiodącą firmę ROSCO dla klasy 43 w ramach National Joint ROSCO Programme (NJRP), na polecenie Network Rail. Kontrakt na realizację projektu First in Class został przyznany firmie Thales, a zakończenie testów w RIDC oznacza, że system pokładowy Thales został po raz pierwszy z powodzeniem zainstalowany w Wielkiej Brytanii. Około 700 pojazdów musi być teraz przygotowanych do programu East Coast Digital, a program testowy First in Classes obejmie około 20-25 klas pociągów pasażerskich i towarowych w ciągu najbliższych dwóch lat.

„Udane testy systemu Thales ETCS z infrastrukturą torową w RIDC stanowią ważny kamień milowy dla projektu klasy 43 i są zwieńczeniem wspaniałej współpracy zespołu. Thales cieszy się, że może przyczynić się do sukcesu programu East Coast Digital, ponieważ przekształca on kolej z korzyścią dla jej użytkowników” – powiedział Tank Porteous, dyrektor programowy w Thales.

Autor: Marketa Horpeniakova
Źródło: railmarket.com
Fot. networkrail.co.uk

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz