Sektorkolejowy » Linia Warszawa–Białystok: wiadukt zastąpił przejazd kolejowo-drogowy

Linia Warszawa–Białystok: wiadukt zastąpił przejazd kolejowo-drogowy

pzez Adrian

Kierowcy mogą już korzystać z wiaduktu nad torami linii Warszawa–Białystok w Małkini. Obiekt o długości 110 m zastąpił przejazd kolejowo-drogowy w ciągu DW627 i DW694. Teraz pociągi przejeżdżają pod przeprawą, a kierowcy mają do dyspozycji nową jezdnię po jednym pasie ruchu w każdym kierunku bez konieczności postoju przed rogatkami. Drogę przewidziano także dla pieszych i rowerzystów, którzy mogą korzystać z chodnika i ścieżki.

Udostępnienie do ruchu wiaduktu to nie koniec prac w Małkini. Wykonawca wkrótce przystąpić ma do rozbiórki dotychczasowego przejazdu w poziomie szyn oraz robót wykończeniowych na dojazdach do obiektu. Aktualnie w rejonie budowy obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu. Przebudowywane są odcinki przyległych ulic, powstają dwa ronda. Prowadzone prace nie mają wpływu na ruch pociągów. Roboty potrwają do pierwszego kwartału 2022 r.

Budowa wiaduktu w Małkini to część modernizacji linii Rail Baltica. W ramach projektu powstały już nowe perony z przejściem podziemnym, lokalne centrum sterowania, a także nowe tory i mosty przez Bug. Dzięki likwidacji tzw. wąskiego gardła poprawiła się przepustowość na trasie między stolicą Polski a Białymstokiem. Pomogły w tym nowe bezkolizyjne przeprawy przez tory (jest ich 12) oraz oddany w maju br. wiadukt nad torami w Toporze. W toku są przedsięwzięcia realizowane m.in. w Zielonce i Kobyłce (tunele drogowe), w Łochowie, Mokrej Wsi i Kobyłce Ossowie (wiadukty drogowe) oraz Toporze (przejście pod torami).

Bezkolizyjne skrzyżowania budowane są w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne–Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów–Sadowne”, współfinansowanego z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Wartość inwestycji to 248 mln zł.

Źródło: inzynieria.com

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz