Sektorkolejowy » KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne 

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne 

pzez Damian

Krakowska spółka z Grupy KZN Bieżanów, kompleksowo obsługująca wagonowy segment holdingu, zmodernizowała konstrukcję wagonów specjalnych SWITCHER do transportu i rozładunku rozjazdów. Wprowadzone zmiany otwierają perspektywę rozwoju spółki na nowych rynkach zagranicznych. 

– Naszymi wagonami specjalnymi interesuje się coraz więcej zagranicznych podmiotów o zróżnicowanych potrzebach. Modernizacja konstrukcji SWITCHER-ów jest odpowiedzią na to rosnące zapotrzebowanie, uwzględniającą standaryzację procesów transportu i rozładunku rozjazdów w blokach. – mówi Grzegorz Leszczyński, prezes spółki KZN Switcher.

– Po wprowadzonych zmianach SWITCHER-y są dostosowane do parametrów rozjazdów wszystkich europejskich producentów. To kolejny etap konsekwentnej realizacji rozwoju spółki na światowych rynkach. – dodaje. 

Zmiany zostały wprowadzone także w zakresie sterowania oraz systemu hydrauliki siłowej wagonów. To między innymi nowy, jeszcze bardziej niezawodny system zasilania, specjalnie zaprojektowane tłumienie wibracji silnika i panel sterowania (Touch&Press), zapewniające lepszą ergonomię pracy. 

– Wykorzystaliśmy doświadczenie z ostatnich lat eksploatacji i produkcji SWITCHER-ów. Wdrożyliśmy rozwiązania, które zapewnią dłuższą żywotność, obniżenie kosztów utrzymania urządzeń oraz pełną niezawodność. – mówi Grzegorz Leszczyński. 

Lepszą ergonomię pracy ma zapewnić między innymi nowy pilot zdalnego sterowania, w pełni zsynchronizowane siłowniki podnoszenia platformy, ergonomiczna blokada przygotowana do pracy w trybie automatycznym czy nowy system prowadzenia kabli. Pierwsze zmodernizowane wagony wyjechały z produkcji już w marcu 2023 r. 

Spółka KZN Switcher powstała na bazie rozwijanego w KZN Bieżanów od 2015 roku projektu SWITCHER – specjalistycznych wagonów do transportu i rozładunku rozjazdów. W Grupie KZN Bieżanów kompleksowo obsługuje segment wagonowy, zajmując się produkcją, wynajmem i serwisem wagonów, a od marca 2023 także serwisem maszyn torowych i ciężkich urządzeń do robót nawierzchniowych i podtorowych. 

Źródło: Informacja prasowa

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz