Pod koniec grudnia ub.r. zakończył się komunikacyjny koszmar podróżnych i mieszkańców Zakopanego. Po trwającej kilka lat modernizacji, stacja Zakopane doczekała się gruntownej przebudowy. Jednak po zaledwie kilku tygodniach użytkowania, zapadł się fragment nawierzchni peronu nr 2. PKP PLK zapewnia, że sytuacja nie wpłynie na ruch pociągów, a usterka zostanie usunięta w trybie pilnym.
Remont dworca i jego infrastruktury to część większego projektu w ramach zadania: „Prace na liniach nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”.
Problemy na peronie nr 2
W grudniu ubiegłego roku PKP Polskie Linie Kolejowe oddały do użytku peron nr 2. – Zamawiającemu zależało na udostępnieniu podróżnym całej użytkowej przestrzeni dworcowej zgodnie z harmonogramem, dlatego prace wykonywane były również w niskich temperaturach i zimowej aurze. Uszkodzenia na nowo oddanym peronie wynikły najprawdopodobniej z nagromadzenia śniegu zalegającego na nawierzchni, doprowadzając do podmycia części peronu wskutek intensywnych roztopów. Odwilż spowodowała wystąpienie nierówności i zapadnięcie się płytek, którymi wyłożono peron. Na peronie nr 2 została wygrodzona strefa ochronna.
Sytuacja nie wpłynie na ruch pociągów
Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowała, że sytuacja nie powinna wpłynąć na planowy ruch pociągów. Sytuacja jest monitorowana, a Zamawiający pozostaje w ścisłym kontakcie z Wykonawcą projektu, w celu jak najszybszej naprawy powstałych usterek. Dokładne przyczyny ustali komisja.
Dokończenie wszystkich prac na stacji Zakopane wraz z odbiorem końcowym planowane jest w maju 2024 r.
Autor: Jan Bytnar