Sektorkolejowy » Koszt projektu kolejowego w Stuttgarcie wzrasta o 950 mln euro

Koszt projektu kolejowego w Stuttgarcie wzrasta o 950 mln euro

pzez Adrian

Rosnące ceny materiałów budowlanych, robocizny oraz problemy geologiczne w obszarze miejskim to główne powody drastycznego wzrostu kosztów realizacji projektu znanego jako Stuttgart 21. Jest to kolejowy projekt transportowy będący częścią nowej linii Stuttgart–Ulm.

Zwiększenie kosztów realizacji projektu Stuttgart 21 o 950 mln euro potwierdza Deutsche Bahn (DB). Tym samym całkowity koszt przedsięwzięcia szacowany jest obecnie na 9,15 mld euro.

Rada nadzorcza DB zgodziła się na utworzenie dodatkowej rezerwy w wysokości 640 mln euro, która może pokryć dalsze ryzyka, jednak korzystanie z niej będzie wymagało zgody zarządu. DB twierdzi, że pomimo wzrostu wydatków projekt zostanie ukończony zgodnie z planem, czyli do grudnia 2025 r.

Stuttgart 21 obejmuje budowę podziemnego dworca w Stuttgarcie, dwóch stacji (Stuttgart Mittnachtstraße, lotnisko) i tunelu o długości 9,5 km łączącego się z nową stacją na lotnisku. Odcinek ten ma się połączyć z 10-kilometrową linią do Wendlingen. Drugi tunel będzie przebiegał pod południową częścią miasta do Obertürkheim i połączy się z linią prowadzącą do Esslingen. Nowa trasa na południe od Valhingen pozwoli pociągom przyjeżdżającym z kierunku Singen obsługiwać stację na lotnisku i wjeżdżać na dworzec główny od południa.

Po zakończeniu realizacji projektu znacznie zwiększy się przepustowość na węźle Stuttgart, a czas przejazdu z tego miasta do Ulm skróci się o połowę.

W sumie zbudowanych zostanie 57 km torów, z czego około 30 km będzie przeznaczonych do obsługi kolei dużych prędkości.

Autor: Agata Sumara
Fot. Bahnprojekt Stuttgart-Ulm

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz