Sektorkolejowy » Kolejowe FLIRTowanie na Mazowszu nabiera tempa

Kolejowe FLIRTowanie na Mazowszu nabiera tempa

pzez Damian

Już prawie dwie trzecie rekordowej umowy zawartej przez Koleje Mazowieckie ze Stadler Polska w 2018 r. zostało zrealizowane. Pod koniec września do floty KM dołączyły kolejne nowoczesne pojazdy, tym samym w parku taborowym KM mamy już 40 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu ER 160 FLIRT.

W drugiej połowie września Koleje Mazowieckie odebrały kolejne pojazdy serii ER 160. W pierwszej połowie miesiąca w Sekcji MNG został podpisany końcowy protokół techniczny pojazdu o numerze 38, natomiast 26 września odebrane zostały dwie kolejne jednostki o numerach 39 i 40.

Nowo dostarczone elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT serii ER 160 zostały wyprodukowane w ramach czwartej umowy wykonawczej, zawartej w I kwartale 2021 r. Obejmuje ona produkcję 15. pojazdów, z czego 10 już zostało odebranych. Wartość umowy to prawie 500 mln zł brutto, a jej dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura  i Środowisko na lata 2014-2020 to około 202 mln zł.

– Zrealizowaliśmy już znaczną część podpisanego kontraktu, co jest ogromnym sukcesem Spółki. Wszystko odbywa się zgodnie z przyjętym harmonogramem, dzięki dobrze układającej się współpracy z firmą Stadler. To właśnie poprzez nowe inwestycje taborowe możemy rozwijać się jako przewoźnik pasażerski i zapewniać coraz lepsze i bezpieczniejsze warunki podróży na Mazowszu – powiedział Czesław Sulima, Członek Zarządu, Dyrektor Eksploatacyjny.

– Dostawy nowych pojazdów FLIRT do Kolei Mazowieckich przebiegają bardzo sprawnie mimo niełatwej sytuacji na rynku. Bardzo dziękuję naszemu Klientowi – Kolejom Mazowieckim za udaną współpracę. Cieszę się, że poprzez dostawy naszych nowoczesnych pojazdów z Siedlec możemy przyczyniać się do systematycznej poprawy komfortu podróżowania koleją w regionie – powiedział Tomasz Prejs,Prezes Zarządu Stadler Polska.

Przypomnijmy, że umowa ramowa dotyczy zakupu 61 pojazdów typu ER 160 FLIRT, a jej wartość to ponad 2 mld zł. Już w kolejnym roku będziemy posiadali wszystkie zamówione pojazdy, jednak to nie oznacza końca inwestycji taborowych, które sukcesywnie planujemy realizować.

Źródło: informacja prasowa

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz