Sektorkolejowy » Koleje Dolnośląskie mają nowe zaplecze techniczne do obsługi i serwisowania taboru

Koleje Dolnośląskie mają nowe zaplecze techniczne do obsługi i serwisowania taboru

pzez Adrian

W Legnicy (woj. dolnośląskie) zakończyła się budowa nowoczesnego obiektu Kolei Dolnośląskich. Za realizację ważnej inwestycji na terenie Dolnego Śląska odpowiedzialna była firma Alstal.

Jak wygląda nowe zaplecze techniczne Kolei Dolnośląskich?

Zaplecze techniczne do obsługi i serwisowania taboru Kolei Dolnośląskich jest zlokalizowane w Legnicy przy ul. Pątnowskiej 1. Nowy budynek powstał tuż przy hali serwisu taboru kolejowego. Obiekt składa się z trzech segmentów. W pierwszym – dwukondygnacyjnym na parterze umiejscowiono myjnię automatyczną pojazdów. Jej łączna powierzchnia wynosi ok. 1000 m2. Na piętrze znajdują się pomieszczenia biurowo-socjalne. W drugim segmencie znajdziemy halę napraw. Wewnątrz powstały 3 przejazdowe stanowiska serwisowe, które zostały ułożone na kanałach o sumarycznej długości ok. 300 m. Trzeci segment nowego obiektu Kolei Dolnośląskich składa się z pomieszczeń magazynowych technicznych i warsztatowych. Ponadto obejmuje halę tokarki podtorowej. Całkowita powierzchnia nowego budynku wynosi aż 6598,33 m2, a kubatura 67105 m3.

Bardzo cieszę się z realizacji rozbudowy zaplecza technicznego. To duży projekt, który ma olbrzymie znaczenie dla Inwestora i wszystkich pasażerów Kolei Dolnośląskich. Sporym utrudnieniem w realizacji tej inwestycji był fakt, że tuż obok znajdowały się czynne tory kolejowe oraz zakład i hala serwisowa. Wszystkie prace zostały wykonane zgodnie z wysokimi standardami BHP, za co serdecznie dziękuję całemu zespołowi i wszystkim podwykonawcom” – podkreślał Robert Zawadzki, kierownik budowy z firmy Alstal.

Szeroki zakres inwestycji

Na dachu nowej hali zainstalowano panele fotowoltaiczne wraz z urządzeniami wentylacji oraz klimatyzacji. Na terenie inwestycji Kolei Dolnośląskich o łącznej powierzchni ok. 22 tys. m2 zbudowano bocznice kolejowe, utwardzone place manewrowe, parkingi oraz zagospodarowano tereny zielone. W ramach przedsięwzięcia powstała również:

  • wiata magazynowa wysokiego składowania
  • stacja paliw ze zbiornikami podziemnymi dla tankowania pojazdów spalinowych
  • 2 stanowiska odfekalniania

Oba budynki posadowiono na palach żelbetowych. Wyposażenie obiektu obejmuje m.in. nowoczesną technologię odciągu spalin, dwie suwnice i stanowisko laserowego pomiaru kół. Ponadto w ramach tego przedsięwzięcia wykonano także zbiorniki retencyjne o pojemności 200 m3, podziemne zbiorniki p.poż i technologii myjni, sieć trakcji kolejowej oraz ściany oporowe.

Projekt architektoniczny przedsięwzięcia realizowanego w Legnicy przygotowała krakowska Pracownia Projektowa F11.

Warto przypomnieć, iż w ubiegłym roku firma Alstal oddała do eksploatacji Nowoczesny Punkt Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu. Więcej informacji o tej inwestycji można znaleźć:

Autor: Damian Malesza
Fot. investmap.pl

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz