Oferta biletowa narodowego przewoźnika jest dostępna na stronie internetowej koleo.pl i w aplikacjach KOLEO na smartfony z systemami Android oraz iOS. Poprzez KOLEO pasażerowie mogą zakupić bilety jednorazowe bezpośrednie i bilety z przesiadką na przejazdy pociągami po Polsce, w tym również bilety przesiadkowe na przewoźników regionalnych. Bilety PKP Intercity zaczęły pojawiać się na platformach KOLEO pod koniec października, a pasażerowie od razu bardzo chętnie akorzystali z tego kanału sprzedaży.
Przekroczenie liczby miliona biletów PKP Intercity w KOLEO to nie tylko symboliczny moment, ale przede wszystkim ponad milion osób, które wybrały podróż pociągiem i kupiły swoje bilety na naszej platformie. Jesteśmy niezwykle dumni, że dzięki współpracy z PKP Intercity umocniliśmy pozycję lidera w sprzedaży biletów kolejowych w Polsce. Pasażerowie wybierają naszą platformę do planowania swoich podróży koleją i zakupu biletów kolejowych, ponieważ w KOLEO mogą to zrobić szybko, łatwo i bezpiecznie. Cały czas słuchamy naszych użytkowników, dlatego też już niebawem dodamy do KOLEO kolejne usługi i funkcjonalności, które jeszcze bardziej ułatwią podróżowanie pociągiem po Polsce – powiedział Kuba Czajkowski, prezes zarządu Astarium, właściciela platformy KOLEO. – Ten wspaniały wynik zbiegł się w czasie z kolejnym ważnym wydarzeniem – 7. urodzinami KOLEO! To dla nas wyjątkowy moment, ponieważ dokładnie siedem lat temu – 1 marca 2016 r. – startowaliśmy z naszą platformą. Nie mogliśmy sobie wyobrazić lepszego sposobu na obchodzenie tej rocznicy.
Sprzedaż biletów w serwisie KOLEO jest możliwa dzięki wprowadzeniu na jesieni 2021 roku polityki ujednoliconych warunków handlowych, która upraszcza formalności związane z rozpoczęciem współpracy. Dzięki temu coraz więcej partnerów może zaoferować bilety PKP Intercity w swoich kanałach sprzedaży. Oprócz KOLEO, bilety PKP Intercity dostępne są na platformach e-podroznik.pl i mPay.
Ponad milion biletów sprzedanych w aplikacji KOLEO w tak krótkim czasie to znak, że rozpoczęcie współpracy z operatorem było bardzo dobrą decyzją. Cieszymy się, że podróżni chętnie korzystają z rozwiązań, które tworzymy wspólnie z naszymi partnerami. Ujednolicone warunki handlowe to również szansa, z której warto skorzystać, dla innych podmiotów zainteresowanych prowadzeniem sprzedaży biletów na przejazdy pociągami PKP Intercity. Jak pokazuje przykład KOLEO w krótkim czasie możliwe jest odniesienie sukcesu – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
Rewolucja technologiczna
Realizując strategię inwestycyjną „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” spółka rozwija tabor oraz infrastrukturę kolejową i technologiczną. Rozwój kanałów zdalnych i rozszerzanie sieci sprzedaży to część strategii rozwoju PKP Intercity. Jako jeden z kluczowych celów wyznacza ona usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi podróżnych poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań cyfrowych. Celem jest szybki, prosty i intuicyjny zakup biletu w preferowanej przez klienta aplikacji lub stronie internetowej.
W ostatnich miesiącach PKP Intercity udostępniło podróżnym nową aplikację, która zastąpiła dotychczasową znaną pod nazwą IC Mobile Navigator. Ponadto spółka podpisała trzy umowy, dzięki którym już w bieżącym roku podróżni będą mogli kupować bilety na pociągi w nowym systemie sprzedaży internetowej, a z pełnej funkcjonalności nowego systemu będą mogli korzystać w ostatnim kwartale 2024 roku. Pierwsza umowa dotyczy internetowego systemu sprzedaży e-IC 2.0, druga i trzecia dotyczą licencji, wdrożenia i utrzymania nowego Centralnego Systemu Sprzedaży oraz usługi rezerwacyjnej. Wykonawcą systemów będzie PKP Informatyka. Spółka inwestuje też w nowe technologie, które pomogą w pracy zatrudnionym specjalistom. W tym celu w lutym wybrano ofertę na stworzenie nowego systemu zarządzania rozkładem jazdy.
Źródło: PKP Intercity
Fot: Zasoby własne