Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na zazielenienie kolejnych odcinków torów. Długość zielonych torów dzięki temu wzrośnie o ponad 3,7 km z 28 do 31 km.
Nowe zielone tory nie tylko w centrum
Tory z rozchodnikiem pojawią się aż na czterech ulicach. Pierwsza z nich to Puławska od Olszewskiej do Madalińskiego. To odcinek o długości nieco ponad 600 metrów. Połączy on wcześniej remontowane tory z powstającym czterotorowym węzłem przy dawnym kinie Moskwa. Kolejne zielone tory o długości 1,7 km pojawią się na właśnie remontowanych torach na Woli. Tramwajarze pracują nad wymianą szyn i podkładów między pętlą Koło a Aleją Prymasa Tysiąclecia. Gdy skończą, będzie można przykryć torowisko zielonym dywanem. Ostatnie dwa odcinki to tory na Chałubińskiego i w al. Niepodległości od Nowogrodzkiej do Nowowiejskiej i dalej Nowowiejską do placu Politechniki. Długość zielonych torów wyniesie tu 1,4 km. Zielone tory w centrum zostaną pokryte rozchodnikiem. To bylina, która nie wymaga podlewania i kwitnie na wiele kolorów. Wykonawca, firma Werde, zajmie się rozłożeniem rozchodnika jeszcze w tym roku. Przez 3 lata będzie także zajmował pracami utrzymaniowymi. Wartość prac wyniesie 6,5 mln złotych netto.
Zielone inwestycje tramwajowe
W Warszawie jest już ponad 28 km zielonych torów. Prowadzone w Warszawie inwestycje tramwajowe w będą miały jeszcze więcej nowych zielonych rozwiązań. To już standard, że budowane trasy wzdłuż Kasprzaka, na Gagarina i do Wilanowa będą miały zielone torowiska. Łączna długość nowo zbudowanych tras z zielonymi torami przekroczy 10 km. Przy nowych torach będą posadzone wysokie, wyrośnięte drzew. Na trasie do Wilanowa nawet w węższych miejscach, gdzie nie można byłoby myśleć o drzewach, pojawią się specjalnie formowane egzemplarze. Oprócz tego przewidziano posadzenie zwykłych drzew. Drzewa pojawią się także na części peronów, pasażerowie będą mogli czekać na tramwaj w ich cieniu. Łącznie w ramach budowy tej trasy zostanie posadzonych nawet 1000 nowych drzew. Tramwajarze pracują nad kolejnymi zielonymi inwestycjami. Jedną z nich jest powstająca zajezdnia Annopol, która w dużym stopniu będzie korzystała z odnawialnych źródeł energii. Zajezdnia będzie też odzyskiwała wodę deszczową i będzie obsadzona zielenią.
Źródło: Tramwaje Warszawskie