Modernizacja odcinka linii kolejowej nr 25 z Mielca do Padwi
Trwa reaktywacja połączenia kolejowego na odcinku Mielec – Padew. Aktualnie budowane są perony w:
- Chorzelowie
- Tuszowie
- Jaślanach
Dostrzec można konstrukcje nowych obiektów. Nowe perony będą dostosowane do potrzeb osób, których poruszanie się jest ograniczone. Dzięki nim podróżni zyskają lepszy dostęp do kolei, a wyjazdy m.in. w kierunku Mielca, Padwi i Dębicy staną się prostsze.
Nowy wiadukt i przejście podziemne w Mielcu
W ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. powstaje nowy wiadukt drogowy nad linią kolejową w Mielcu przy ul. Sienkiewicza. Obiekt zastąpi dwa przejazdy kolejowo-drogowe, co zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz usprawni komunikację drogową w mieście. Prace budowlane przy wiadukcie rozpoczęły się od konstrukcji przyczółków.
Z przedsięwzięcia PKP PLK skorzystają także piesi, gdyż nowe przejście podziemne w obszarze stacji kolejowej w Mielcu ułatwi przemieszczanie się. Trakt umiejscowiony w ciągu ulic Drzewieckiego – Skargi, połączy osiedla po przeciwległych stronach stacji. Komunikacja pieszych stanie się bezpieczniejsza.
Finansowanie i koszt inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Przedsięwzięcia PKP PLK o wartości 106 mln zł netto są realizowane w ramach projektu pt. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew – Mielec – Dębica”. Prace w ramach tych inwestycji są realizowane z wykorzystaniem środków unijnych z RPO Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.
O modernizacji modernizacja linii kolejowej z Mielca do Padwi pisaliśmy już TUTAJ.
Autor: Damian Malesza
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.