Sektorkolejowy » Drugi tor na moście nad Wartą. Pociągi z Kostrzyna nad Odrą do granicy przyspieszą

Drugi tor na moście nad Wartą. Pociągi z Kostrzyna nad Odrą do granicy przyspieszą

pzez Damian

Rozpoczął się remont 400-metrowego mostu nad Wartą, którym przebiega trasa kolejowa z Kostrzyna nad Odrą w kierunku polsko-niemieckiej granicy. Jednym z najważniejszych elementów tego zadania jest odbudowa toru, który nie jest użytkowany od 10 lat. Kursy pociągów prowadzone są tylko jednym torem w obu kierunkach, co znacząco ogranicza liczbę możliwych połączeń. Koszt inwestycji, obejmującej także remont wiaduktu kolejowego, oszacowano na 26 mln zł.

Modernizacja mostu i wiaduktu kolejowego

W ramach modernizacji mostu kolejowego nad Wartą wykonawca zdemontuje zniszczone i nienadające się do dalszego użytkowania stalowe elementy przeprawy. Wszystkie „zdrowe” elementy konstrukcji zostaną oczyszczone oraz zabezpieczone przed wpływem warunków atmosferycznych. Obiekt zostanie wzmocniony, a ubytki w podporach i przyczółkach uzupełnione. Na przyczółkach odtworzone zostaną balustrady. Nowe tory zapewnią jazdę pociągów w obu kierunkach z prędkością do 120km/godz., co oznacza, że będą się poruszać dwa razy szybciej niż obecnie. Cztery rozjazdy kolejowe mają byc elektrycznie ogrzewane, co zapewni bezpieczeństwo jazdy w zimowych warunkach.

Elementem tego samego zadania jest także remont wiaduktu kolejowego nad ul. Niepodległości. W przypadku tej konstrukcji przewidziano uzupełnienie jej ubytków, wykonanie odwodnienia oraz zabezpieczenie przed wpływem warunków atmosferycznych. Na wiadukcie wymienione zostaną także tory.

Roboty budowlane realizowane są przez Zakład Robót Komunikacyjnych DOM sp. z o.o., odpowiedzialny zarówno za opracowanie projektu prac, jak i ich wykonanie do czwartego kwartału 2022 r. Modernizacja przeprawy łączy się z inwestycją realizowaną przez Wody Polskie na trasie kolejowej nr 203 Tczew–Kostrzyn pomiędzy zachodnim przyczółkiem mostu kolejowego nad Wartą a wschodnim przyczółkiem projektowanego przez Niemców granicznego mostu, który połączy Kostrzyn i Kietz. Te zadania mają na celu udrożnienie żeglugi i usprawnienie pracy lodołamaczy na Odrze.

Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ

Autor: Agata Sumara
Źródło zdjęcia: www.plk-sa.pl

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz