Już po raz trzeci PKP Intercity S.A. ogłasza postępowanie przetargowe, w ramach którego poszukuje wykonawcy napraw okresowych 15 lokomotyw elektrycznych. W dwóch poprzednich przetargach oferty nie złożyła żadna firma.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie napraw okresowych poziomu P4 15 lokomotyw elektrycznych serii EP09. W warunkach postępowania przewidziane zostało prawo opcji dotyczące możliwości wykonania napraw okresowych P4 dodatkowych siedmiu takich samych lokomotyw. Jak podkreśla w dokumentacji przetargowej zamawiający, nie będzie on miał obowiązku skorzystania z prawa opcji, jeśli jednak pojawi się takie zapotrzebowanie, wybrany wykonawca będzie musiał podjąć się naprawy nie później niż przed upływem 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Umowa zostanie zawarta na okres 30 miesięcy od dnia jej podpisania albo do wyczerpania maksymalnego wynagrodzenia wykonawcy, w zależności od tego, które z powyższych zdarzeń będzie miało miejsce wcześniej. Zamawiający wymaga, aby naprawa jednej lokomotywy trwała nie dłużej niż 70 dni kalendarzowych.
Wykonawca, z który będzie realizować zamówienie, zostenie zobowiązany udzielenia rękojmi i gwarancji na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie na minimum: 21 miesięcy dla całej lokomotywy, 36 miesięcy na malaturę w przypadku usunięcia starej powłoki, 24 miesiące na malaturę w przypadku, kiedy stara powłoka nie zostanie całkowicie usunięta, 48 miesięcy na zabudowane nowe łożyska osiowe i stożkowe zestawów kołowych.
Firmy zainteresowane udziałem w przetargu mogą składać oferty do 3 marca 2022 r. W ocenie ofert największą wagę będzie miała cena (70 pkt.). Pod uwagę będzie brany też termin wykonania naprawy okresowej P4 jednej lokomotywy (20 pkt.) oraz okres rękojmi i gwarancji na prawidłową pracę lokomotywy po naprawie (10 pkt.).
Epoki dziewiątki, czyli lokomotywy serii EP09
Lokomotywy serii EP09, nazywane słowami epoka lub dziewiątka, w liczbie 47 szt. powstały we wrocławskich zakładach Pafawag. Produkowano je w latach 1986–1997, a wszystkie były przeznaczone dla Polskich Kolei Państwowych. W planach było zbudowanie 200 takich maszyn, jednak po przejęciu Pafawagu przez niemiecką firmę Adtranz produkcji zaprzestano. Obecnie wszystkie jednostki znajdują się w taborze PKP Intercity. Są dopuszczone do jazdy z prędkością do 160 km/godz.
Autor: Agata Sumara
Fot. Wikipedia