Lokomotywa jest pierwszą z czterech jednostek czeskiego producenta CZ LOKO zamówionych do eksploatacji we Włoszech, będą one wykorzystywane w kluczowych terminalach logistycznych. Dzięki wprowadzeniu lokomotyw EffiShunter 1000 do eksploatacji nie będzie już potrzeby wynajmowania konkurencyjnych lokomotyw Vossloh G1000.
Druga lokomotywa jest obecnie produkowana w zakładzie w Jihlavie. Dwie kolejne lokomotywy zostaną dostarczone jeszcze w tym roku
Lokomotywa EffiShunter 1000 jest wyposażona w silnik spalinowy CAT C32 o mocy 895 kW, który spełnia rygorystyczne normy emisji spalin Stage V UE. Elektryczny układ napędowy AC/AC z indywidualnym napędem na dwa koła umożliwia bezproblemową pracę w prawie wszystkich krajach UE po wyposażeniu w odpowiednie zestawy krajowe. Obecnie jest on dostępny w Czechach, na Węgrzech, w Słowenii, Szwecji i na Słowacji, a w Norwegii i Rumunii jest w trakcie procesu homologacji.
We Włoszech 33 lokomotywy EffiShunter 1000 są już eksploatowane przez spółkę zależną CZ LOKO. Wprowadzenie lokomotyw EffiShunter 1000 przez DB Cargo we Włoszech jest kamieniem milowym w usprawnianiu operacji kolejowych, promowaniu wydajności i spełnianiu norm środowiskowych w europejskiej sieci kolejowej.
Źródło: RailMarket
Autor: Marketa Horpeniakova
Fot. czloko.cz