Sektorkolejowy » CargoBeamer pozyskuje 65 mln euro na rozwój infrastruktury intermodalnej

CargoBeamer pozyskuje 65 mln euro na rozwój infrastruktury intermodalnej

pzez DamianM

Niemiecka firma logistyczna, będąca także operatorem terminali intermodalnych, zapewniła sobie znaczące finansowanie od Orion Infrastructure Capital (OIC), które wesprze proces przenoszenia transportu towarowego z dróg na tory w Europie.

Pozyskane środki w wysokości 65 mln euro, łączące finansowanie kapitałowe i dłużne, stanowią część większego pakietu inwestycyjnego. W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma zgromadziła łącznie 205 mln euro funduszy, na które składa się również 50 mln euro od dotychczasowego udziałowca oraz 90 mln euro w formie dotacji przyznanych przez niemiecki Federalny Urząd Kolejowy i szwajcarski Federalny Urząd Transportu.

Ekspresowy czas przeładunku – 20 min zamiast 3 godz.

CargoBeamer wykorzystuje technologię umożliwiającą efektywny przeładunek naczep na wagony kolejowe. Zautomatyzowany system umożliwia transfer pojazdów na platformy kolejowe w zaledwie 20 minut, co stanowi dziewięciokrotne przyspieszenie operacji w porównaniu do konwencjonalnych terminali wykorzystujących dźwigi. Firma obsługuje szlaki logistyczne łączące Niemcy, Włochy i Francję, przyczyniając się do redukcji emisji CO2 o blisko 85% w porównaniu z transportem drogowym realizowanym przez ciężarówki z silnikami diesla.

Nowe terminale w Niemczech i we Włoszech

Pozyskane środki zostaną przeznaczone na budowę dwóch nowych terminali CargoBeamer w niemieckim Kaldenkirchen oraz włoskim Domodossola. Rozpoczęcie prac budowlanych zaplanowano na 2025 r., a ich zakończenie przewidywane jest w 2026 r. Będzie to drugi i trzeci terminal w europejskiej sieci firmy, dołączając do obiektu uruchomionego w 2021 r. w portowym mieście Calais we Francji.

Nicolas Albrecht, CEO CargoBeamer, podkreśla strategiczne znaczenie nowych lokalizacji: Nasze terminale w Kaldenkirchen i Domodossola są idealnie umiejscowione na końcach najbardziej uczęszczanego korytarza intermodalnego w Europie, a duże zagęszczenie oraz szybkość naszych połączeń kolejowych będzie kluczowa dla masowego przeniesienia ładunków na tory.

Perspektywy rynkowe, czyli potencjał o wartości 88 mld euro

Według prognoz, do 2032 r. potencjalny rynek średnio- i długodystansowych przewozów drogowych w Europie osiągnie wartość około 88 mld euro. CargoBeamer, wykorzystując system składający się z opatentowanych wagonów, terminali przeładunkowych wraz z oprogramowaniem logistycznym, umożliwia sprawną realizację przewozów intermodalnych.

Dekarbonizacja transportu – innowacyjne rozwiązania dla europejskiej logistyki

Jeremy Glick, partner inwestycyjny i szef ds. Rozwoju Infrastruktury w OIC, komentuje: Autorska technologia CargoBeamer odegra kluczową rolę w procesie efektywnego przenoszenia transportu towarowego z dróg na tory – zgodnie z naszym celem budowania korzystnych cenowo rozwiązań logistycznych na rzecz dekarbonizacji.

System CargoBeamer przyczynia się do rozwiązania istotnych problemów transportowych, w tym przeciążenia autostrad, znaczącego niedoboru kierowców ciężarówek oraz redukcji emisji CO2.

Autor: Damian Malesza
Fot. CargoBeamer

Sprawdź również:

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz