Sektorkolejowy » Budimex inwestuje 129 mln zł w sprzęt do prac na kolei

Budimex inwestuje 129 mln zł w sprzęt do prac na kolei

pzez Patryk

Podbijarki, zgrzewarki, zgarniarki, lokomotywy, drezyny, kilkadziesiąt specjalistycznych wagonów to sprzęt, który ma znaleźć się w parku maszynowym firmy Budimex S.A. Wartość inwestycji w nowy sprzęt umożliwiający sprawniejszą realizację prac torowych oraz zabudowę sieci trakcyjnej to 129 mln zł. Łącznie wykonawca będzie posiadał ponad 80 jednostek zdolnych do poruszania się po polskich torach i realizacji prac budowlano-remontowych.

Własny sprzęt i samowystarczalność na budowie

Wykonawca inwestuje w nowy sprzęt, ponieważ chce być samowystarczalny w zakresie realizacji kontraktów kolejowych. Dostawy nowych jednostek z zakładu Plasser & Theurer będą realizowane na przełomie lipca i sierpnia br.

Decyzja o znaczącym wzmocnieniu własnych zasobów sprzętowych zapadła jeszcze w 2018 r. Wówczas kupiony został pociąg sieciowy, dwa pojazdy dwudrogowe do rozwieszania sieci, podbijarka rozjazdowa, podbijarka torowa, profilarka, zgrzewarka, drezyny oraz wagony specjalistyczne.

Jak tłumaczy Maciej Olek, dyrektor Budownictwa Kolejowego Budimex S.A., „Po fazie próbnych realizacji w zakresie sieci trakcyjnej już od ponad pół roku prowadzimy prace w tym zakresie z wykorzystaniem własnego sprzętu i ludzi. Potrzebowaliśmy trochę czasu na wdrożenie, ale teraz np. na kontrakcie na Warszawie Zachodniej, wszystkie roboty z zakresu montażu sieci trakcyjnej wykonujemy samodzielnie”.

Nie tylko polskie kontrakty kolejowe

Budimex ma apetyt na znacznie więcej. Powodzenie w realizacji kontraktów kolejowych w kraju powoduje, że firma chce w jak najmniejszym stopniu polegać na wypożyczonym sprzęcie. Takie rozwiązanie zamierza stosować jedynie wówczas, kiedy skumulowanie prac wymagających tych samych maszyn wystąpi w tym samym czasie lub pojawią się inne utrudnienia, np. problem z przetransportowaniem sprzętu z jednej budowy na inną.

Jak to zapisano w strategii rozwoju spółki, zakup nowego sprzętu, który będzie można wykorzystywać przez 15–20 lat to inwestycja długoterminowa. Dodatkowo ma też wspomóc realizację kolejowych kontraktów zagranicznych, do których firma poważnie się przymierza.

Budimex S.A. działa od ponad 50 lat, realizując projekty infrastrukturalne, kubaturowe oraz przemysłowe. Jest liderem polskiego rynku budowlanego. Od 1995 r. spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jej inwestor strategiczny to hiszpańska firma Ferrovial.



Źródło zdjęcia: www.budimex.pl
Autor tekstu: Agata Sumara

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz