366 mln zł netto oraz 783,7 mln zł netto to wartość ofert złożonych odpowiednio przez Budimex i konsorcjum z Torpolem w roli lidera. Prace zostaną wykonane w ramach budowy odcinka linii kolejowej nr 104 Chabówka–Nowy Sącz na odcinkach A i E.
W przypadku odcinka, za który odpowiadać ma pierwszy z wykonawców, zadaniem będzie:
„rozbiórka, przebudowa, rozbudowa i budowa obiektu budowlanego pn.: linia kolejowa nr 104 Chabówka–Nowy Sącz na odc. A1 od km 0+576 (km istn. 0+576) do km 6+100 (km istn. 6+109) wraz z infrastrukturą techniczną wzdłuż linii kolejowej nr 104, wzdłuż linii kolejowej nr 98 Sucha Beskidzka–Chabówka na odc. od km istn. 33+830 do km istn. 35+313 oraz na stacji Chabówka” – podaje zamawiający.
Zakres podstawowy oferty wyceniony został na ponad 360 mln zł netto, a dodatkowy, który może być realizowany w ramach opcji, opiewa na blisko 6 mln zł netto. Prace w zakresie podstawowym mają potrwać 24 miesiące od dnia zawarcia umowy, a wykonawca związany będzie 72-miesięcznym okresem gwarancyjnym.
Drugi z wykonawców ma zająć się rozbiórką, przebudową, rozbudową i budową obiektu budowlanego pn.: linia kolejowa nr 104 Chabówka–Nowy Sącz na odc. E – podaje firma w komunikacie. Prace podstawowe, których wartość oszacowano na 773 mln zł netto, zajmą 30 miesięcy.
Modernizacja linii kolejowej 104 na 75-kilometrowym odcinku pomiędzy Chabówką a Nowym Sączem jest elementem projektu Podłęże–Piekiełko. Po zakończeniu prac prędkość pociągów na zmodernizowanej trasie ma sięgać 120 km/godz. z miejscowym ograniczeniem do 80 km/godz. Na odcinku z Chabówki do Nowego Sącza docelowo mają powstać dwa tunele o łącznej długości wynoszącej 5,8 km oraz estakada o długości ponad 1 km.
Więcej na temat projektu Podłęże–Piekiełko pisaliśmy TUTAJ.
Budimex, którego początki sięgają 1968 r., jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych od 1995 r. Jego strategicznym inwestorem posiadającym 50,1 % udziałów jest hiszpańska spółka Ferrovial. Za rok 2021 wykazał 7,91 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Torpol od ponad 30 lat zajmuje się kompleksową modernizacją i budową infrastruktury kolejowej. Na GPW zadebiutował w 2014 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły w 2021 r. 1,121 mld zł.
Autor: Agata Sumara
Fot. PKP PLK