Sektorkolejowy » Bilety na przejazdy międzynarodowe już dostępne w aplikacji PKP Intercity

Bilety na przejazdy międzynarodowe już dostępne w aplikacji PKP Intercity

pzez Damian

PKP Intercity rozszerza swoją ofertę w zdalnych kanałach sprzedaży. Bilety na podróże do wielu europejskich miast są już dostępne w aplikacji mobilnej! Do tej pory, przejazd międzynarodowy można było opłacić wyłącznie w kasach biletowych, zdalnie w ramach oferty SuperPromo International lub jako bilety IRT do Niemiec, Litwy oraz do Austrii (pociągami EN Chopin i Nightjet).

Narodowy przewoźnik stale rozwija swoje zdalne kanały sprzedaży. Aplikacja mobilna PKP Intercity cieszy się dużą popularnością wśród podróżnych, dlatego przewoźnik postanowił rozszerzyć jej ofertę o przejazdy międzynarodowe. W aplikacji zostaną udostępnione:

  • Bilety SuperPromo International dostępne na kierunkach oferowanych przez przewoźnika tj. Czechy, Słowacja, Węgry, Austria, Niemcy;
  • Bilety IRT dla dorosłych i dzieci do Niemiec i na Litwę oraz  na pociągi nocne do Austrii na miejsca do siedzenia;
  • Bilety eNRT (bilet w komunikacji międzynarodowej według taryfy NRT połączony z rezerwacją miejsca) do lub z Austrii, Czech i Słowacji, w tym bilety dla dorosłych, młodzieży oraz dzieci.

W najnowszej aktualizacji aplikacji na ten moment nie będzie dostępna opcja zakupu biletu eNRT na przejazdy do Węgier. Wynika to z dotychczasowego niezintegrowania węgierskiego przewoźnika do ogólnoeuropejskich systemowych rozwiązań dotyczących dokonywania kontroli biletów.

Wraz z wprowadzeniem zmian w procesie zakupu biletu eNRT można będzie dodać bilet na przewóz psa i roweru. A co warto podkreślić, bilety eNRT będą podlegać zwrotowi, jak również wymianie, która początkowo będzie dostępna w drodze reklamacji. Docelowo pasażerowie będą mogli dokonać jej bezpośrednio w systemie przewoźnika. Do tej pory podróżni mogli kupować bilety do Czech i na Słowację tylko w opcji bezzwrotnej.

Bilety na przejazdy międzynarodowe dostępne w aplikacji mobilnej to odpowiedź na potrzeby naszych podróżnych. Rozumiemy, jak istotną rolę w sprzedaży pełnią kanały zdalne, dlatego nieustannie będziemy je rozwijać. Wprowadzenie międzynarodowych biletów do aplikacji było dla nas niemałym wyzwaniem logistycznym, ze względu na umowy z zagranicznymi przewoźnikami. Mimo to z sukcesem udało nam się rozszerzyć ofertę, co bardzo mnie cieszy – mówi Tomasz Gontarz, Wiceprezes Zarządu PKP Intercity.

Warto przypomnieć, że bilety międzynarodowe w ramach oferty SuperPromo International, jak również bilety IRT na Litwę i do Austrii, są także dostępne w systemie sprzedaży internetowej e-IC.

Sukces oferty SuperPromo International

Wprowadzona w styczniu 2022 r. oferta SuperPromo International cieszy się dużą popularnością wśród podróżnych. Tylko w zeszłym roku, przez stronę e-IC, bilety w promocyjnej cenie zakupiło 256 tysięcy pasażerów. W pierwszej połowie 2023 r. z tej opcji skorzystało już ponad 150 tys. podróżnych. Oferta SuperPromo International opiera się na dynamicznym systemie sprzedaży. Wybierając się w podróż warto rozważyć zakup biletu na przejazd w mniej popularnych godzinach, by zdobyć go w jak najniższej cenie.

Dynamiczny rozwój aplikacji mobilnej

Cyfryzacja to kierunek, który jest ważną perspektywą rozwojową kolei, dlatego narodowy przewoźnik stawia na rozwój zdalnych kanałów sprzedaży, w tym swojej aplikacji mobilnej, dodając do niej kolejne funkcjonalności. Bilety na przejazd PKP Intercity można już pobrać w formie pdf oraz dodać go do kalendarza. Za przejazd można także zapłacić za pomocą Apple Pay, Google Pay, karty płatniczej oraz systemu BLIK. Kolejnym pomocnym narzędziem jest wyszukiwanie celu podróży z funkcją metastacji, dzięki której w wyszukiwarce nie trzeba wpisywać dokładnej nazwy stacji. Wystarczy wpisać nazwę miejsca, w którym rozpoczyna się i kończy podróż, a system pokaże wszystkie połączenia dostępne z danego miasta czy miejscowości. Co warto podkreślić, funkcja metastacji działa także podczas zagranicznych podróży. Podróżni zyskali również możliwość graficznej rezerwacji miejsc dla połączeń krajowych w aplikacji mobilnej, co pozwala wybrać im siedzenie, w którym chcą spędzić swoją podróż.

Aplikacja cieszy się rosnącą popularnością wśród podróżnych. Od stycznia 2023 roku kupiono w niej już blisko 950 tys. biletów!

Nowy system sprzedaży

W grudniu ubiegłego roku PKP Intercity podpisało trzy umowy, dzięki którym już w 2023 roku podróżni będą mogli kupować bilety na pociągi w nowym systemie sprzedaży internetowej w wersji beta, a z pełnej funkcjonalności nowego systemu będą mogli korzystać w ostatnim kwartale 2024 roku.

Nowy system e-IC 2.0 zaoferuje podróżnym nową szatę graficzną i ścieżkę zakupową. Pojawią się przydatne funkcjonalności takie jak: wyszukiwanie połączenia umożliwiającego planowanie podróży „tam i z powrotem”, tworzenie profili zakupowych (gdzie można wskazać ulubione lub najczęstsze relacje) czy dodanie biletu do kalendarza. System e-IC 2.0 sam podpowie

i wybierze dla podróżnych najlepszą ofertę. Po określeniu wieku pasażera platforma zasugeruje też ulgi najbardziej korzystne dla danego przedziału wiekowego. Jest to szczególnie przydatne przy zamawianiu biletów międzynarodowych na przejazdy z najmłodszymi, ze względu na złożone zasady zniżek dla dzieci i młodzieży.

Wprowadzenie systemu e-IC 2.0 to nie jedyna nowość, jaką w najbliższym czasie planuje uruchomić przewoźnik. W drugiej połowie 2024 roku zostanie uruchomiony nowy Centralny System Sprzedaży – technologia dużo bardziej elastyczna w stosunku do obecnie eksploatowanej, co pozwoli przewoźnikowi na szybsze i łatwiejsze wprowadzanie nowych rozwiązań i funkcji. Dzięki niej możliwe będzie proste aplikowanie zmian oczekiwanych przez podróżnych.

Źródło: PKP Intercity
Fot: Dominika Szpakowska

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz