Sektorkolejowy » ArcelorMittal i DB Cargo wprowadzają nowy, przyjazny środowisku system rozładunkowy

ArcelorMittal i DB Cargo wprowadzają nowy, przyjazny środowisku system rozładunkowy

pzez Adrian

DB Cargo AG, wspólnie z ArcelorMittal, osiągnęło kamień milowy w dziedzinie ekologicznej logistyki. Ich cel, jakim jest produkcja stali bez emisji CO₂, będzie teraz wspierany przez najnowocześniejszy nowy system dostaw w zakładzie w Eisenhüttenstadt (Brandenburgia). Lżejsze wagony i specjalne kontenery zapewniają jeszcze bardziej efektywne wykorzystanie pociągów towarowych. W ten przyjazny dla klimatu sposób można dostarczyć ponad 90% potrzebnych surowców.

„Nowe instalacje rozładunkowe są widocznym dowodem na to, że te inwestycje to dobrze wydane pieniądze na przyszłość. Przyspieszają one transformację naszej produkcji stali w kierunku produkcji neutralnej dla klimatu i uniezależniają nas w dłuższej perspektywie od paliw kopalnych. Nasz plan transformacji pozwoli nam do 2030 r. zaoszczędzić w Eisenhüttenstadt ponad 3,5 mln ton CO₂ rocznie,” powiedział Reiner Blaschek, prezes ArcelorMittal Germany.

Koncepcja wielofunkcyjnych podwójnych wagonów i kontenerów specjalnych pochodzi od austriackiego producenta Innofreight. Według DB Cargo nowy sprzęt optymalizuje objętość ładunkową i zwiększa ładowność na pociąg nawet o 20%. Oznacza to, że do tej samej objętości transportowej potrzeba mniej pociągów towarowych, dzięki czemu dostawa surowców jest szybsza i zmniejsza się trudność manewrowania na placu budowy.

Ponadto proces rozładunku został zautomatyzowany. Materiały wejściowe do produkcji stali, takie jak ruda, koks czy wapień, mogą być przetwarzane praktycznie bez wytwarzania pyłu. W przyszłości w ten sposób będzie również transportowane „zielone żelazo gąbczaste”, wstępny produkt do neutralnej dla klimatu produkcji stali.

„Dzięki nowej koncepcji logistycznej DB Cargo zabezpiecza dostawy surowców dla jednej z największych niemieckich hut do 2031 r. i towarzyszy firmie ArcelorMittal w jej drodze do neutralnej klimatycznie produkcji stali” – skomentowała Sigrid Nikutta, członek zarządu DB ds. transportu towarowego i prezes zarządu DB Cargo.

Źródło: railmarket.com
Autor: Marketa Horpeniakova
Fot. deutschebahn.com

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz