Bocznica kolejowa Kraków Główny Zachód jest jedną z głównych stacji postojowych PKP Intercity. Właśnie tam stacjonują m.in. pociągi Pendolino. W celu podniesienia standardu utrzymania taboru zostanie ona przebudowana. Umowa z wykonawcą została podpisana 27 lipca.
Stacje postojowe służą do przygotowywania pociągów przed wyjazdem w trasę. Na krakowskiej bocznicy Kraków Główny Zachód codziennie obsługiwanych jest kilkadziesiąt pojazdów.
Wybrany w przetargu wykonawca ma do zrealizowania prace podzielone na trzy główne zadania. Jedno z nich polega na przebudowie sieci sprężonego powietrza i instalacji wodnej oraz budowie stacjonarnej instalacji do odfekalniania wagonów. Dwa pozostałe dotyczą przebudowy sieci i urządzeń grzewczych, zasilania składów pociągów, oświetlenia i sieci trakcyjnej oraz przebudowy budynku warsztatowo-magazynowego, w którym obsługiwane są wagony.
Wszystkie prace objęte umową zawartą z Przedsiębiorstwem Budowlanym DOMBUD mają być wykonane w ciągu 30 miesięcy od dnia jej podpisania.
2,5 mld zł na kolejowe stacje postojowe
Kontrakt w Krakowie realizowany jest w ramach programu pn. PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji. Program ten ma na celu kupno i modernizację nowego taboru oraz modernizację stacji postojowych. Przewidziano w nim w sumie przebudowę 17 bocznic w całym kraju. Łącznie do 2030 r. PKP Intercity zamierza zainwestować w unowocześnianie zapleczy technicznych blisko 2,6 mld zł. Dodatkowo zmierza wydać kilkanaście miliardów złotych na unowocześnienie taboru kolejowego.
Źródło artykułu: www.intercity.pl
Źródło zdjęcia: www.intercity.pl
Autor tekstu: Agata Sumara